Industria auto rămâne fără componente electronice Recomandat

Criza sanitară a afectat și industria auto. Uzinele românești au produs, anul trecut, cu 10% mai puține autoturisme decât în 2019. Acum, producția de mașini riscă să fie afectată și de o criză a componentelor care se manifestă la nivel internațional.

Lipsa unor componente electronice a apărut după ce, anul trecut, mai multe fabrici și-au reorientat producția către sectorul IT, unde cererea a fost mai mare decât în industria auto.

Și unele service-uri reclamă că fac rost mai greu de unele componente electronice și piese de schimb. În aceste condiții și reparațiile mașinilor ajunse în service vor dura mai mult.

Industria auto grupează circa șase sute de companii care produc, pe lângă mai multe tipuri autoturisme și colecții de componente ce pot fi asamblate în străinătate, o gamă diversificată de piese conxe precum cabluri, conductori, componente electronice, corpuri de iluminat, acumulatori, anvelope etc.

“Industria auto în România reprezintă 14% din PIB şi contribuie cu 26% la exporturi. E cea mai mare industrie a României, una dintre principalele forţe economice ale ţării. Trebuie să o considerăm o pepită, să o menţinem şi să o dezvoltăm”, declara la mijlocul anului trecut într-o conferinţă de presă, Christophe Dridi, director general Automobile Dacia şi Groupe Renault România

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.

Cele mai citite

Error: No articles to display