Rețea națională de service pentru punctele de colectare și reciclare a ambalajelor din plastic Recomandat

România se apropie cu rapiditate de termenul limită pentru lansarea sistemului de garanție-returnare (SGR) în octombrie 2022, pentru a combate poluarea cu deșeuri de ambalaje de băuturi, în conformitate cu legislația UE.

În octombrie 2021, Guvernul a aprobat o hotărâre prin care se reglementează sistemul garanție - returnare, potrivit căreia consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 lei la achiziția unei băuturi în magazin. Odată consumată băutura, pentru a-și recupera garanția, consumatorii vor trebui să aducă ambalajul gol la un punct de returnare. Garanțiile sunt apoi rambursate pe loc consumatorilor.

Sistemul include ambalaje primare de unică folosință de sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1L și 3L pentru băuturi.

Sistemul Garanție-Returnare va duce la colectarea a peste 3 miliarde de ambalaje pentru băuturi numai în primul an, spune expertul global în colectare și reciclare TOMRA.

TOMRA a deschis anul acesta o filială în România și a înființat deja o rețea națională de service, oferind asistență completă organizațiilor și instituțiilor care vor opera punctele de returnare.

TOMRA a vândut peste 450 de echipamente automate de preluare în România, 240 dintre ele fiind deja în funcțiune, iar altele în teste.

Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință cere statelor membre să colecteze minim 77% din sticlele de plastic de unică folosință (inclusiv cu capac atașat) până în 2025, și respectiv 90% până în 2029.

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.