Compania va fi obligată să ofere alternative de transport la destinație, inclusiv cu avionul, dacă o cursă a fost anulată. Aceste noi reglementări au trecut de Parlamentul European și așteaptă aprobarea Comisiei Europene pentru a intra în vigoare.
Europarlamentarii insistă pentru îmbunătățirea calităţii transportului feroviar din Uniune. Totodata, pasagerii vor fi despăgubiți dacă trenurile nu ajung la timp la destinație.
Pentru o întârziere de 60-90 de minute, vor primi 50% din preţul biletului. Pentru cel mult două ore, 75% din valoarea acestuia. Iar de la acest prag în sus - întreaga sumă plătită pentru călătorie.
În cazul întârzierilor de peste 100 de minute, operatorilor feroviari li se va cere să redirecţioneze călătorii în orice mod posibil. Boguslaw Liberadzki, europarlamentar: ”În aeroporturi, evident, persoanele cu mobilitate redusă au un tratament special. Acest tratament este aplicat până ajung la locul lor în aeronavă, potrivit stirileprotv.ro.. Ceva similar am vrea să introducem şi în gări.”Anul trecut, 40 la sută din trenurile din România au ajuns mai târziu la destinaţie. Potrivit mytrain, o aplicaţie care monitorizează întârzierile, din august 2019 şi până astăzi, trenurile care au intrat în Gara de Nord au acumulat o întârziere de 183 de zile. Adică, mai bine de o jumătate de an, scrie site-ul stirileprotv.ro.