Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a schimbat ilegal administratorii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime, transmite newsweek.ro. Miza acestor demersuri pe repede înainte o reprezintă privatizarea Portului Constanţa, la fel cum s-a întâmplat în cazul marilor privatizari în defavoarea statului român de la mijlocul anilor '90, mai notează sursa citată. Mulţi nu ştiu încă ce s-a întâmplat cu flota de pescuit oceanic a României, dar asta e o altă chestie, un alt subiect de discutat, nu de alta dar deşi nu l-am votat pe "Băse", nu el a fost de vinovat în cazul peştilor. Ministerul Transporturilor, sub semnătura ministrului Cătălin Drulă, a convocat ilegal Adunarea Generală a Acţionarilor a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime pentru a-i revoca din funcţie pe administratori înainte de expirarea contractelor de mandat valabile până în aprilie 2022. Ministrul nu are atribuţii în Guvernanţa Corporativă, care reglementează activitatea Portului Constanţa. Mai mult, dacă ministrul Cătălin Drulă voia să convoace Adunarea Generală a Acţionarilor, trebuia să solicite acest lucru Consiliului de Administraţie care, la rândul lui, să convoace Adunarea Generală a Acţionarilor şi să-i transmită subiectele incluse pe ordinea de zi. „Ministrul nu are nici un fel de prerogativă pe Ordonanţa 109, care se aplică cu celeritate. E un abuz tot ceea ce a făcut el”, spun specialiştii în administrarea companiilor de stat. Au mai fost miniştri care s-au ocupat de transporturi, de navele României, de transporturile feroviare şi de tot ce ne era nouă mai bine. Nu uitaţi zicala de pe vremuri: "Nici o masă fără peşte oceanic". Acum, peştele vine din Norvegia sau din Grecia, mai rămâne să ne vină şi trenurile din Austria, că autobuzele oricum vin de unde vor ele.