Epidemia de Covid-19 generează probleme economice la cel mai mare constructor de nave din România. Din cele 1.050 de disponibilizări anunțate de Grupul Damen a fi operate în toată lumea, 870 sunt de la cele două șantiere navale din Galați și Mangalia.
„La ȋnceputul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei ȋn condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. Ȋn acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice. Cu toate acestea, pretul scăzut al petrolului a determinat parţial, o ȋncetinire a activităţii ȋn segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza ȋn jur de 1.050 angajaţi din ȋntreaga lume”, a anunțat conducerea Damen.
Modificările organizaţionale vizează, ȋn cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. Ȋn România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, ȋn vreme ce ȋn Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup.
Grupul Damen este prezent în România prin intermediul șantierelor navale Damen Mangalia și Damen Galati.
Cu o suprafaţă de 55 de hectare și având aproximativ 2.200 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul Grupului olandez Damen care reunește 35 de şantiere din întreaga lume.
De la preluarea de către Grupul Damen în 1999, Șantierul Naval Damen Galați a evoluat într-un șantier de fabricație de mare randament cu o producție însemnată.