Grupul TTS, cel mai mare transportator pe Dunăre, anunță că a făcut o nouă rută logistică destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru, fluvial şi maritim, pentru a transporta mai rapid marfa şi a evita posibilele blocaje de pe rutele tradiţionale, informează Mediafax.
Primele rute alternative operaţionalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail – Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră – Constanţa, prin care, începând din 16 martie grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole, reprezentând exporturi şi importuri ucrainene, potrivit reprezentanţilor companiei.
Alte peste 100.000 tone exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar şi prin punctele de frontieră dintre Ucraina şi România.
Conform Mediafax, primele trei camioane cu porumb pentru export din Ucraina au descărcat săptămâna trecută în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grupul TTS în Galaţi.
Acestea fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane – dintre care alte şapte se află deja în vama Giurgiuleşti, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS, de unde vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi.
Pe segmentul terestru, marfa va fi transportată din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galaţi, pentru început cu mijloace auto.
După reabilitarea de către CFR Infrastructură a porţiunii de cale ferată cu ecartament larg, în lungime de 4 km, care face legătura între Giugiuleşti şi terminal, exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galaţi, mai afirmă sursa citată.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.